söndag 22 mars 2009

Tänkvärt!

Vad menas egentligen när man säger att man står med båda fötterna på jorden?

Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt
Visdom

När folk säger så tycker jag det låter så klyschigt. Vad menar dem egentligen? Jag får den känslan av att det har ett tråkigt liv. De ändrar inte sina principer och allt ska fungera enligt deras promisser. Ett sånt liv vill jag verkligen inte leva! Jag vill vara flexibel, och jag vill inte ha båda fötterna på jorden. Inte just nu iaf. Det kanske jag säger när jag får barnbarn eller nåt.
Ni som nu läser detta och säger att ni har båda fötterna på jorden, kan väl förklara er. Vad menar ni egentligen?

2 kommentarer:

VERONIKA sa...

För mig betyder iaf det att man är lugn och trygg i sig själv, vet vem man är och man kan även få andra människor trygga i sin omgivning på det viset. Jag tycker inte att det är en tro på ens egna storhet eller något sånt :) Snarare tvärtom. Om man är tråkig eller ej vet jag inte, haha.

Anonym sa...

Okej! Bra att få en åsikt iaf:) Tycker man hör det så ofta men det känns som att vissa säger det för att det låter bra eller nåt. Ja tråkig kanske man inte behöver vara haha.