onsdag 24 juni 2009

Norge!

Det var ju tänkt att jag skulle skriva ner resedagboken här på bloggen men jag glömde min dagbok i Varberg. Men förr eller senare så kommer jag att skriva ner resten.

Nu är jag i Norge, kom hit i söndags. Jag bor verkligen jätte fint, den där "lyxlägenheten" var verkligen lyxigt. Eftersom det är en visninglägenhet så är allt nytt, man måste nästan vara teknisk för att kunna bo här ibland. Jag trivs väldigt bra här, naturen påminner om fjällen vilket är perfekt för mig. Jag har hittills jobbat 2 dagar och allt har gått bra. Inte så mycket nytt just med själva arbetsuppgiften. Det är mycket tid med patienterna i jämfört med Sverige. Igår t.ex hade vi en räkfest så vi dukade långbord ute så alla fick äta räkor. Jag fick betalt för att sitta ute i solen och äta räkor. Jag klagar inte men det är en aningen lugnt. Det känns som att man behöver göra lite för att tjäna så mycket.

Jag har frågat dem på jobbet om det finns något gym och det fanns det även här. Eftersom man även kan låna cykel här så tog jag cykeln till Atletix som det heter. Så nu ska jag träna där, det känns väldigt bra då jag behöver träna upp ryggen mer när det blir lite lyft och vändningar.

Tyvärr har jag inte fått igång internet på min dator, men trådlöst internet finns tillgängligt. Vi provade Karolins dator och det funkade utmärkt så jag får använda den lite. Det är ingen som vet hur man ska gå till väga? Har aktiverat trådlöst internet på datorn men det funkar fortfarande inte.

Men jag kommer att skriva mer här så ni får läsa om hur jag har det, nu ska jag ju som sagt till gymmet vilket känns väldigt bra. Jag har testade även löparrundorna här igår fast det var mycket våt terräng så jag får kolla upp lite mer vart det är lättare att springa.

Inga kommentarer: