fredag 19 juni 2009

Cinque Terre - Dagbok

Dag 3
Denna dag vandrade jag själv i Riomaggiore. Mamma låg nämligen hela dagen eftersom hon mådde illa och kräktes. Antagligen fick hon i sig något på torsdagen, ev kyckling.

Jag gick iaf ut och kollade lite närmare på vad Riomaggiore hade att erbjuda. Jag gick trappa upp och trappa ner och såg underbara utsikter. Ibland undrade jag var jag var men jag hittade alltid tillbaka till ett nytt smultronställe. När jag gick runt där var det som att allt blev vackrare ju längre jag gick. Ibland tappade jag nästan andan för att det var så vackert landskap. Kyrkan besökte jag som bara ligger några meter från där vi bor. Jag tände ett ljus för pappa och kände att även han fick vara med där. Det är en rit som mamma och jag har haft varje gång vi har rest någonstans, speciellt utomlands. Det känns bra för då vet vi att han får vara med oss på de ställen vi åker till. Det tycker jag låter som en bra deal.
Mamma mådde bättre på kvällen så vi gick ut och åt. Grillad svärdfisk stod på menyn denna kväll. Väldigt gott och åter ett underbart ställe precis vid havet. Mina tankar är bara att jag vill åka dit igen och ta med mig fler så jag kan vissa detta underbara ställe.

Inga kommentarer: