tisdag 30 juni 2009

Den lugna byn

Ja här i Myra händer det inte många knop direkt, men jag passar på att njuta av den fina naturen som finns här. Idag åkte vi till Risör ca 3 mil utanför Myra, för att fixa ett så kallat D-nummer ppå skatteverket. När vi kom till Risör kände jag direkt att det fanns hav där. Risör var ett väldigt mysigt ställe med bara vita hus, det blir garanterat en till tur dit. Havet är speciellt, det kommer jag aldrig ifrån. Tillbaka till Myra igen och 25 grader varmt, det är som en vägg som slår emot en. Tur att det är svalt i våran lägenhet iaf. Jag får ju prova på att vara sambo för första gången i mitt liv nu, hittills går det jätte bra. Jobbet väntar om en stund, sen jobbar jag bara onsdag och torsdag och sen är jag ledig hela tre dagar. Det är tydligen någon typ av "festival" här på fredag kväll, vet inte om man kan kalla det här när det är så litet. Det erbjuds countrymusik, får se om detta kan vara något. Det kostar dock 200 norska så det borde ju vara något, föroppningsvis.
Jag lovar att jag ska lägga upp bilder från lägenheten också, ev i morgon. Men den som väntar på något gott...

Inga kommentarer: