onsdag 1 april 2009

April, april!

Idag är det första april och jag har blev lurad av "mina" barn som jag är barnvakt åt. Typ i stil att kolla bakom dig där är en giraff. Jag gick på det alla gånger!
Det är verkligen så intressant med barn tycker jag, den minsta satt och skrek och var inte nöjd. Jag tänker då, han är inte nöjd över nåt. Varför? Det är svårt att bara låta barnet sitta och skrika och vill inte äta heller. Men han fick sitta hos mig en stund och sen gick det så bra så! Barnens sinne är otroligt intressant må jag säga! Det är lätt att lura dem på andra vägar så de glömmer varför de var ledsna!

Vi läser farmakologi nu, och jag tycker verkligen det är riktigt kul! Att man har en kanonbra lärare gör ju inte det hela sämre. Jag längtar nästan till varje föreläsning, vilket inte är så vanligt!

Inga kommentarer: