onsdag 24 februari 2010

Rubrik var det ja'!

Ja den där rubriken som man alltid ska hitta på. Avnjuter just nu en smoothie med banan, blåbär, björnbär, gojibär, havtornsbär och en skvätt fil och honung. Jag var väldigt sötstugen och detta är bättre än godis. Nu har jag börjat på min andra praktikplats på vårdcentralen i Hjo. Alla är väldigt trevliga och är måna om att man ska trivas och de har lyckats hittills. Det är mycket telefon, och än så länge tycker jag inte att distriktssjuksköterska är något för mig. Jag vill ha lite mer action så att säga. Det som är roligt att få vara på en vct är att man får se väldigt mycket olika saker. Jag ska få vara med på bvc, astmapatientet, diabetespatienter, bensår m.m. Det finns lite att välja på. Bvc ska jag få vara på lite mer eftersom jag berättade att jag ville jobba som barnsjuksköterska i framtiden. Idag är en ledig dag men jag tycker ändå att dagen har gått sakta konstigt nog. Tiden brukar alltid springa iväg när man är ledig. Jag tänkte tränat idag men jag har känt att det är något i halsen så då fick det bli en liten promenad istället. Dock känns det mycket bättre i halsen nu så det var nog ledighet jag behövde. Anledningen till att jag var ledig idag var att jag skulle träffa studievägledaren och prata om utbytet. Jag tycker det känns lite snurrigt men bitarna börjar sakta falla på plats. Vi ska tydligen vara ute i hemsjukvården och inte på sjukhus som jag har trott hela tiden. Det blir säkert också bra, det är bara roligt att komma till ett annat land.

Jag ska ge mig på att virka OS-mössan, jag skriver det här så att alla vet. Ja, ni kan ju fråga hur det går ibland eller något. Foto: Scanpix

Inga kommentarer: