fredag 12 februari 2010

Det är mycket som har hänt den senaste tiden, jag har börjat min praktik på sjukhus och nu är jag inne på min näst sista vecka. Det har både varit tårar och glädje och jag har lärt mig massor. Jag har insett hur bra man har det i skolan då vi oftast går 9:00-12:00 på dagarna medans på sjukhuset så jobbar man heltid. Men jag ska absolut inte klaga, jag kan ju ändå göra precis hur jag vill, jag behöver inte anpassa mig till någon. Jag kan gå och lägga mig kl åtta som jag gjorde igår till exempel.

Nu är det lite uppgifter som ska fixas också, en studieuppgift, reflektioner, utbytet, läkemedelstenta. Men jag har tid, det gäller bara att utnyttja tiden väl. Att ta en sak i taget helt enkelt.

Jag ska börja dagen med en riktigt god gröt och sen blir det träning efter det. Träningen blir ju den som får lida tyvärr under praktiken men när jag jobbar kväll som idag får man passa på att utnyttja förmiddagen.

Nu får jag sätta i gång här om jag ska få något gjort. Jag hoppas att ni får en härlig dag där ute!

Inga kommentarer: