måndag 29 mars 2010

Mina första bebisbyxor!

Idag var jag och köpte massa tyg, det är kul att kunna ha lite hemma så man kan sy lite vad man känner. Idag på lunchen hann jag sy en ny scarf:)

Ikväll har jag suttit och sytt ett par bebisbyxor Jag blev väldigt nöjd för att vara första gången. Det blir ju såklart stor skillnad om man har overlockmaskin. Men jag får nöja mig med min Singer än så länge:) Jag använde mig av den här mallen när jag skulle sy, rekommenderas verkligen!
Idag började vi en ny kurs, vi ska arbeta i grupp så det känns bra att slippa några mer tentor, förutom läkemedelstentan!
Läraren sade att arbetet kunde vara allt ifrån 25 - 57 sidor så jag behöver inte känna att jag inte kommer ha något att göra, fyra veckor fram över.... vilken tur.
Jag har aldrig tidigare arbetat med dessa människor men jag tyckte det kändes bra från första stund. Alla har en bra inställning och vi fick även skriva ett gruppkontrakt vad som gäller. Väldigt bra när man inte känner varandra så väl. Det är positiv inställning som gäller, är trött på dem som klagar på att det är tråkigt. Det blir vad man gör det till helt enkelt.

Nu ska jag börja springa...ja ni hörde rätt. Jag har hittat ett väldigt bra program på internet som visar ett bra upplägg och som sedan gör att du kan springa en mil. Det är mitt mål. En mil, vill någon vara med?
Just det, jag ska ju åka tjejvasan också, nästa år. Så det finns inget att vänta på. Nu kör vi!

Inga kommentarer: