onsdag 4 november 2009

Cinque Terre-Dagbok

Nu ska jag få tummen ur och börja skriva om min vistelse i Italien från i somras.

Dag 4
Det är bara att konstatera, Cinque Terre går inte att beskriva det måste upplevas. Den här dagen v
andrade vi. Började strapatsen med Via dell' Amore (Kärlekens väg) och hamnade i byn Manarola. Från Manarola vandrade vi vidare till Corniglia. Vägen till Corniglia var relativt lätt med vackra utsikter, 4 km senare hamnade vi i byn Vernazza. Vägen dit klassificerades som "lätt" men vägen var smal och kurvig och det var många trappor. Vissa hade flip-flop vilket inte rekommenderas och andra hade vandringskängor. Så det är klart att det där med "lätt" nivå hade nog missuppfattas av några. Efter en mils vandring kom vi fram till Vernazza och där möttes vi av en fantastiskt utsikt över byn som ligger ute på en udde i havet. Hittade tyvärr ingen bild på Vernazza.


Jag lovar att återkomma med min dagbok från Cinque Terre. Jag vill även veta om jag lyckas övertala någon att åka till detta paradis. Hör av er!

Inga kommentarer: